tisdag 24 april 2012

Kvalseriens topp fem spelare

Jag hade inte stenkoll på division 1 måste erkännas. Men när Sundsvall hastigt och lustigt hamnade där så fick man stifta bekantskap med nya lag och spelare, som ju Sundsvall kommer att få lära känna betydligt bättre under nästa säsong.

Roade mig med att lista fem spelare som stod ut lite extra och som man verkligen lade på minnet. Sen får ni fråga Stålnacke om ni vill veta hur dom gick under säsongen, kommer att köra min högst personliga lista över spelarna jag såg och gillade. Har här tagit spelare från lagen i ettan. Dock måste sägas att Axel Brage var Kvalseriens gigant fram till sin skada, överlägsen i statsen under nästa hela Kvalserien.

1. Victor Svensson, var galet bra både i Sundsvalls hemmamatch som i bortamötet. Bra spelare som skapade mängder av chanser på egen hand.

2. Gusten Thörnqvist. Är det så att Asplöven kniper en plats i Allsvenskan nästa år är det bara att klubben sätter upp Gusten på julkortslistan för alltid. För bra målvakt för att husera i ettan.

3. Tomi Pöllänen, imponerade på mig. En bra spelare som visade upp ett målsinne som hette duga under Kvalserien, landade på 10 mål på 10 matcher.

4. Anders Grönlund. En stabil och trygg back som stod ut lite extra.

5. Henrik Hetta. En klasspelare som var bra i varje byte och inblandad i det mesta som skapades framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar