onsdag 2 maj 2012

Vm och mina tankar runt det

Jag vet inte, jag har alltid haft jävligt svårt att känna någon större puls och hets inför hockey VM, det dog ut där nån gång i mitten på nittiotalet för mig. Det har mest bara varit hockey man kan se på eftersom Elitserien och Allsvenskan inte är igång. Det är lite så även i år, med undantaget att jag nog kommer att se matcherna för att Sverige lyckats få ihop ett lag där det känns som att det borde kunna produceras jävligt rolig hockey.

Kommer Sverige att vinna VM? Ingen aning och bryr mig ärligt talat inte jättemycket. Det enda jag kan känna är att målvakterna känna jävligt svaga om man jämför med övriga lagdelar och andra lags målvakter. Visst, Viktor Fasth kommer, men det är ändå en mänsklig Viktor Fasth som är ljusår ifrån att vara det monster som spikade igen fler kassar än vad Martin Timell låtsats slå in spikar under alla sina säsongen i Äntligen Hemma.

Men ska väl bli lite halvkul att se VM och se hur långt Sverige kan ta sig, men jag LOVAR att oavsett om det blir guld eller inte så kommer ni inte se mig speciellt upphetsad någonstans. Jag kommer inte heller att bada i fontäner eller vifta med flaggor, hur många guld Sverige än vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar