måndag 4 juni 2012

Aulin hyllar Örebros fans


Även om det inte blev Elitserien den här säsongen så är målet klart. Nästa säsong ska Örebro gå upp och det kommer till stor del vara fansens förtjänst enligt Örebros “superkanadensare” Jared Aulin. 
- Fansen i Örebro är helt fantastiska, det finns en kärna i supporterleden som alltid är med oss och gör vad dom kan för att vi spelare ska kunna prestera så bra som möjligt på isen. 

58p på 49 matcher, det blev facit för Örebros Jared Aulin den senaste säsongen och han var en av Örebros absolut bästa spelare. Trots massivt intresse från flera olika lag i Elitserien valde Aulin att stanna i Örebro och försöka ta klubben till Elitserien.

- Det fanns flera erbjudanden från olika lag och det är alltid uppskattat men jag kände att jag ville stanna i Örebro och bidra med det jag kan för att klubben ska lyckas ta nästa steg. Det är en fantastisk stad, organisationen fungerar perfekt och jag har en tränare som verkligen tror på mig. Sen hade fansen en stor del i att jag bestämde mig för att stanna en till säsong, dom förtjänar att få se Elitseriehockey i Örebro. Fansen gör vad dom kan för att hjälpa till att locka nya fans till matcherna, dom hjälper oss spelare att lyckas och jag trivs bättre än någonsin med hockeylivet, till stor del tack vare våra fans.

Förutom fansen i Örebro var det en viktig detalj som fick Aulin att bestämma sig för en fortsättning i Örebro, tränaren Peter Andersson och hans beslut att fortsätta som tränare i klubben.

-Att ha en coach som verkligen tror på mig och låter mig spela min typ av hockey är allt för en spelare. Jag känner att jag verkligen får förtroende från honom och hela tränarstaben och det gör att man både vågar mer på isen men även blir en bättre spelare. Han är en fantastisk tränare och det kändes jobbigt att byta klubb och inte veta vilken tränartyp man stöter på i en annan klubb.

Många har börjat få upp ögonen för Allsvenskan och fler och fler väljer att gå på lagens matcher. Med Djurgårdens intåg är Allsvenskan hetare än någonsin och det är något som även Aulin märkt av.

- Allsvenskan har en lite annan spelstil än Elitserien, visst är Elitserien bättre som liga men jag tror att många tycker att Allsvenskan kan vara lika, om inte mer underhållande. Det är lite mer offensivt inriktad och det blir riktigt bra matcher för publiken. Att Djurgården kommer ner gör ju att det blir några matcher med extra nerv, oavsett om publiken hejar på en eller är emot en så älskar nog alla spelare att komma till en utsåld arena. Så vi får hoppas på ett lika bra stöd som tidigare från våra fans när vi spelar hemma och att det blir bra tryck när vi åker till Stockholm.



1 kommentar:

  1. Bra intervju Jonas, å skitkul som en i 14-3 att höra att även fans spelar roll för en storhet som Jared :=)

    SvaraRadera