onsdag 12 september 2012

Jared Aulin inför premiären mot Malmö

Ikväll startar det äntligen. Allsvenskan startar med några högintressanta matcher där mötet mellan Örebro och Malmö är höjdpunkten. Jag fick tag på Jared Aulin inför matchen. 

19.00 är det nedsläpp, då startar Allsvenskan 12/13, något som Jared Aulin har längtat efter
.
- Det känns otroligt kul att det äntligen börjar, jag är riktigt förväntansfull inför den här säsongen. Det är en lång väntan med hård träning för att komma hit som äntligen är över. Att få komma ut på isen ikväll tillsammans med mina fantastiska lagkamrater kommer känns helt fantastiskt. Vi siktar på att etablera en vinnande trend och känsla från första matchen så det är en viktig kväll. Malmö verkar ha byggt en annan identitet den här säsongen och jag tror att dom kommer bli riktigt farliga i år.

Inför säsongen så är Örebro favoriter tillsammans med Djurgården och allt annat än en plats i toppen kommer att räknas som ett misslyckande, något som inte verkar störa Örebros stjärnforward. 

- Det gäller att hitta en balans, att inte låta kraven utifrån störa. Det är viktigt att kunna spela avslappnat och med självförtroende. Jag påminner mig själv hela tiden om att det här är min passion och det jag älskar att göra. Låter man saker runtomkring störa så tappar man känslan och det är viktigt att kunna spela avslappnat. Mitt fokus ligger på att vara mig själv, det är då jag är som mest effektiv i mitt spel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar