lördag 17 november 2012

Tips: Så slutar matcherna i Elitserien

Det blev inte gjort igår så jag passar på nu på förmiddagen att lägga ut mina tips på hur dagens matcher i Elitserien slutar, så här tippar jag:

Luleå - AIK 1 

Luleå har två raka förluster men får in Pyörälä idag och det kommer säkert innebära lite mer offensiv kraft. AIK vann en viktig seger senast mot Timrå men här ska hemmastarka Luleå ta tre poäng. 

Brynäs - Modo X 

Modo förlorade med uddamålet senast mot Skellefteå medan Brynäs gick på en tung 0-3 förlust mot HV. Det känns som att det är två lag i en lite tveksam form just nu men Brynäs ska kunna förvalta sin hemmaplansfavör och ta extrapoängen.

Linköping - Växjö 1 

Jag vet inte hur länge Växjö kommer att fortsätta vinna matcher, formen just nu känns otroligt mycket bättre och laget känns mer i harmoni. Linköping har många spelare i bra form när det kommer till offensiven och i målet märks Engstrands frånvaro betydligt mindre än befarat, jag tror Linköping tar det här och stoppar upp Växjös framfart. 

HV71 - Frölunda 1 

HV71 är laget att slå så här långt in på säsongen. Det är inte många lag som kommer undan med poäng i mötena med HV71 och jag tror inte Frölunda gör det idag heller. 

Timrå - Färjestad 2 

Färjestad ser bättre och bättre ut form och spelmässigt ju längre in på säsongen dom har kommit. Från att ha varit ganska darriga så har man växt in i den här säsongen precis som man brukar göra. För Timrå var det en tung förlust senast och poängen är viktiga i varje match, tror dock att FBK tar hem det här. 

Rögle - Skellefteå 2 

Jag har haft fel förr när det gäller Rögle, det är en enorm skillnad på hemma och bortaspelet för Rögle och på sin hemmaplan kan man ta poäng av alla lag. Men Skellefteå ser ut att vara i grymt slag just nu och jag tror inte att Rögle mäktar med att ta poäng mot SAIK. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar