lördag 24 mars 2012

Do or die

Nu är det dags för Djurgården att steppa upp i den här Kvalserien. Förlust idag och jag börjar tro att Timrå kommer att klara det här, vilket skulle smärta mig mer än någonting annat just nu. Kan ta att vi fortfarande inte har fred på jorden  men Timrå i Elitserien nästa säsong skulle vara för mycket.

Så idag är vinst ett måste för Djurgården om man ska hänga på i toppen av tabellen, alternativet är att få se fina hallar som Gärdehov och Nelson garden arena på lite närmare håll än man nog önskat.

Leksand och Rögle spelar en galet viktigt match. Vinnaren där har fortfarande häng på en plats i ES, förloraren får det nog svårt att hinna ta ikapp lagen ovanför.

Hetaste matchen är nog ändå derbyt mellan Karlskoga och Örebro. Örebro stod för en klassinsats senast när man slog Djurgården av alla lag. Karlskoga gjorde också en bra insats när man föll mot Leksand men man fick ändå med sig en poäng.

Tänker inte bli någon jävla dragskott och komma med djupa och klockrena analyser, det överlåter jag till honom. Kan kort säga att jag hoppas att Timrå får stryk, hoppas att Örebro vinner och sen skiter jag i hur det går mellan Leksand och Rögle


1 kommentar:

  1. MagnumBrandmars 24, 2012

    Skulle bli en lätt komisk film av det här om Timrå håller sig kvar men inte Djurgården. Oavsett så vore det bra för Elitserien att få upp ett "nytt" lag.

    SvaraRadera