söndag 25 mars 2012

I störst behov av silly season - Malmö

Det här är min alldeles egna lilla artikelserie som kommer att handla om dom lag som är i större behov av en bra silly season än vad Djurgården behöver sluta gnälla om att dom är "mesta mästarna" Återkommer till Djurgården men kort sammanfattat så verkar dom trott att man inte behövde spela kvalserien bara för att man är Djurgården.

Först ut i min lilla artikelserie är överraskande nog: Malmö IF

Måste ändå börja med att säga att man hade en fantastisk säsong som bara förstördes av att Oskarshamn var horor och lade sig. Säker källa på den eftersom det är den alldeles eminente lagkaptenen Klasen som sa det, ett par gånger till och med.

Vad behöver man då i Malmö nästa säsong? Två-tre bra målvakter, åtta schyssta backar och tolv forwards så är man nog på rätt väg.

Man visst, det fanns faktiskt spelare som inte gjorde bort sig, Pontus Sjögren var faktiskt riktigt bra under säsongen och förtjänade betydligt mer hjälp än att Tim Heed serverade mackor till alla motståndarforwards i hela Allsvenskan. Tyvärr är det så för Malmö att hjärta är något som är svårt att hitta när man bara köper in spelare utifrån och skiter fullständigt i den egna juniorverksamheten, tidigare i år gjorde jag en lista på duktiga juniorer som lyckats i andra klubbar och på ett par minuter hade jag hittat runt 15st. Det är pinsamt.

MEN föreningen kan äntligen vara på rätt väg när man tog in Sylvegård i organisationen.

MEN föreningen är på väg åt helt fel håll när man verkar ha fått för sig att Ulf Taavola faktiskt är en hockeytränare. Han gör ju absolut ingen glad, dock måste det erkännas att karln är ett charmtroll som dominerar alla presskonferenser han är på. Skönt med en kille som tar tag i saker istället för att bara analysera.

Så det finns mycket att göra och det kommer säkert hända riktigt mycket. Speciellt om någon kommer på att dra ner till Slovakien på samma shoppingrunda som inför senaste säsongen.

Det var nog allt från mig runt Malmö, just nu. Tro mig jag återkommer till Malmö


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar