lördag 31 mars 2012

Västerås - Årets sämsta scouting?

Måste först och främst börja med att säga att Västerås är intresserade av att signa Komarek för nästa säsong. So far so good. Men det blir något värre när man läser hur nära klubben och spelaren verkar stå varandra i bilden av hur han ska användas.

Niklas Johansson, Västerås till Norrbottens Kuriren:


- Jag ser han inte som en producerande spelare. Det är inte därför han skulle komma till oss utan mer för att han är en arbetande spelare. Jag tror han skulle tillföra en hel del i vår forechecking. 


Konstantin Komarek till samma tidning:


- Jag vill spela mer powerplay och jag vill utvecklas offensivt. Som det ser ut nu kommer Luleå ha kvar de 2-3 första kedjorna nästa säsongen med. Jag tror det kommer bli tufft att ta plats där. Jag vill spela mycket och ta en plats i någon av de första kedjorna. Det är viktigt i min ålder. 



Så kan det se ut.

Dock måste jag säga att om man ser Konstantin som en "icke producerande spelare" så har man inte sett honom speciellt mycket. Att avfärda Komarek som bara en energispelare som inte kommer att producera offensivt är helt galet.

Om Västerås planerar att använda Komarek på det sättet hoppas jag att han ber Västerås dra åt helvete och signar med en klubb som faktiskt har en aning om vilken spelartyp dom försöker värva.

Hur kommer man ens fram till att man kan tänka sig den  värvningen när man bevisligen inte har en susning om hur Komarek är som spelare? "Han släpptes från Luleå, fan vi plockar in honom. Han åkte ju mycket skridskor när jag såg honom i den där canal + matchen före jul"

Nä, Västerås är ingen förening som uppträder så oproffsigt, så jag hoppas att Niklas Johansson beställer hem några dvd filmer på Komarek och sen tar ställning till om han skulle ta en plats i en offensiv lina. Vilket han skulle, han håller riktigt hög klass när det kommer till Allsvenskan.

Gör om, gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar