fredag 6 april 2012

Silly chocken. Bozic till Zagreb

Dennis Bozic har under säsongen förknippats med Modo inför nästa säsong men nu står det klart att den 21 årige backen väljer att bryta kontraktet med Sundsvall för spel i Zagreb.

Det är en glad och förväntansfull Bozic som kommenterar övergången:

- Det är ett äventyr och det var något jag kände passade mig perfekt just nu. Modo och Elitserien är alltid stort men på det här sättet så kommer jag ut, får mycket speltid och kan utvecklas som hockeyspelare. Jag tror att det kommer att gynna mig så jag kan bli en ännu bättre spelare i framtiden och då ta en fast plats i Elitserien.  Det känns kanon med den här övergången och jag ser verkligen fram emot att få komma till klubben. Att komma utomlands har alltid varit en dröm och att få spela hockey med de förutsättningar jag får i Zagreb känns helt otroligt.

Bozic som har rutin från Elitserien och Linköping kom till Sundsvall inför den här säsongen och har även hunnit med ett kort gästspel i Modo under säsongen dit han lånades ut. Men nu är det alltså klart att Bozic lämnar Sverige för spel i den Österrikiska ligan där Zagreb spelar.

För er som kan språket eller vill ha en underhållande läsning med Google translate så här kommer länken till klubbens hemsida

http://www.medvescak.com/hrv/novosti_2012_2013/novosti002.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar