tisdag 22 maj 2012

Brage om flytten till Malmö

Nu är det klart, Axel Brage går in och tar den lediga målvaktsplatsen i Malmö inför nästa säsong. Det är en riktigt glad och positiv Axel Brage jag får tag på efter att nyheten om Malmö kommit ut.

- Jag tycker att det känns riktigt bra att få komma ner till Malmö nästa säsong, en bra klubb med visioner om Elitserien och det är något som känns riktigt roligt. Det känns skönt att få något klart, man har undrat lite den sista tiden och Malmö känns som ett riktigt bra alternativ för mig att fortsätta i. Jag upplever Malmö som en proffsig klubb med en bra organisation och det blir nog lite annorlunda från förra säsongen, men det ska bli riktigt spännande.

Brage tar plats bredvid Pontus Sjögren i Malmös mål och det är inga oklarheter runt inställningen till det:

- Jag tar den speltid jag får. Det är inget jag har klart i dagsläget men att få komma till Malmö var det viktigaste, sen får man se hur det blir med speltiden.

Min högst personliga åsikt om Brage är att Malmö gjort en riktigt bra värvning. En proffsig kille med bra attityd både på och utanför isen. Sen att han är en riktigt trevlig kille gör det ju inte sämre. Han gjorde en GRYM kvalserie i Sundsvall som jag trodde skulle räcka till Elitseriespel men Malmö känns som en bra lösning för Brage. Kul och välförtjänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar