lördag 2 juni 2012

Sundsvall so far

Hur ser det ut i Sundsvall just nu tänkte jag passa på att sammanfatta.

Man kan väl kort säga att det ser bättre ut än förra säsongen, vilket är jävligt märkligt.

Dom nya namn som har kommit in, Sammy Gustafsson, Dean Moore, Philip Bruggisser, Pontus Dunesius och Victor Hertzberg känns alla som bra namn plus att Sundsvall fått förlängt med två bra spelare för att vara på div1 nivå, Johan Eriksson och Niklas Zetterström.

Det känns för första gången på länge som att det finns någon på kansliet som har en plan för var man vill att föreningen ska gå, man har spelare som värvas in, inte bara för att dom är lediga utan för att man vill tillföra något som just dessa spelare har. Ifjol vettefan vad som egentligen hände i Sundsvall, känns som att jag hade kunnat få en tröja om jag haft ett par egna skridskor. Man tog in korttidslån, längre lån, juniortränare och spelare som egentligen inte höll för spel i Allsvenskan men dom var lediga.

Jag tror att "Linkan"s intåg kommer att göra att Sundsvall blir ett lag att räkna med under nästa säsong. Han har ju redan kängat till Holmvall rätt bra i tidningarna när han slog fast att "Sundsvall arbetat i fel riktning de senaste säsongerna" Sant, jävligt sant. Framförallt är det jävligt bra att det är någon som kommer in och har vana av att arbeta på ett mer proffsigt sätt. Det kan bara gynna Sundsvall i längden.

Nu kommer givetvis mycket att avgöras på vilka fler namn som kommer att ansluta, men fortsätter namnen att vara genomtänkta värvningar så kommer det vara en vassare trupp i ettan än man hade i Allsvenskan. Märkligt men intressant. Det får mig än mer att stå fast vid min kritik mot Sundsvall som jag kom med efter säsongen. Sundsvall åkte ur pga arbetet runt laget, inte för att laget presterade efter vad man hade värvat in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar