torsdag 7 juni 2012

Den ultimata guiden till att hantera media

Det finns ju många spelare som inte riktigt har fått medieträning så jag tänkte, vad fan. Här kommer en guide för att överleva i mediedjungeln. Det finns många svar man kan använda i olika situationer men av min erfarenhet så är det ungefär så här det går till. Kom ihåg att aldrig säga något specifikt om något bara, viktigt.

Skriv ut, sätt upp på din plats i omklädningsrummet och så fort någon journalist kommer, kör med följande:

1. Du har precis skrivit på för klubben, då funkar:

"Jag är otroligt glad och tacksam över att få komma till klubben".
(Funkar bra om du inte hade några alternativ utan signade i desperation)

"Jag siktar på att göra allt jag kan för att bidra till att det går bra för laget"
(Klockren om du egentligen skiter i hur det går för laget men vill göra ordentligt med poäng och signa någon annanstans nästa säsong)

"Det känns bra att få komma hit, jag har hört mycket om laget och det här är något jag verkligen ser fram emot"
(Du vet inte ett skit om laget, kör på den här då)

2. Du har precis avgjort en match, då funkar: 

"Det viktiga är inte vem som gör målen, det viktiga är att laget vinner"
(Använd den när du skiter i laget utan bara vill fixa ett nytt kontrakt någonannanstans)

"Jag fick riktigt bra hjälp av mina lagkamrater"
(Om du är från Nordamerika, släng gärna in Gud också. Funkar perfekt om du skiter i vem det var som passade fram dig, det var ju ändå du som nätade.)

"Ibland har man tur"
(Använd gärna den efter ett drömmål så det blir lite skönt ironiskt. Men framförallt när du vet att det inte var tur utan bara jävligt snyggt)

3. Ni har precis förlorat, då funkar: 

"Vi vinner som ett lag och vi förlorar som ett lag"
(Använd när någon i ditt lag sabbat hela matchen och du egentligen bara vill spöa honom)

"Vi hade inte marginalerna med oss"
(Använd när ni var totalt utspelade och inte ens var nära att ta poäng)

"Så här är det i ishockey"
(När du är jävligt trött på journalister och bara vill dra hem)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar