fredag 29 juni 2012

Oscar Johansson förnekar Timrårykte

Kort efter att Borås inte klarat licensen började ett rykte cirkulera och twitter verkar vara boven. Jag fick flera frågor om jag hört något om att Oscar Johansson skulle vara nära en övergång till Timrå.

Min första reaktion var att det låter som ett rykte helt taget ur luften, Jag tror inte att Johansson hade skrivit på för Borås om det funnits intresse från en klubb i Elitserien, än mindre om det är från hans moderklubb och i staden där han redan bor. Att Timrå helt plötsligt skulle blivit intresserade kändes också orimligt och nu förnekar även Oscar Johansson själv att en övergång till Timrå skulle vara aktuell-

- Jag kan väl bara kort säga att det inte stämmer alls, säger Johansson i en kommentar ikväll till bloggen.

Visst, han kan mörka och köra en sillyklassiker, att neka till allt är klart men jag tror inte det. Att Timrå skulle sy ihop en deal på några timmar som det handlade om från att Borås inte fick licensen till ryktet startades är orimligt, men visst har det hänt konstigare saker. Dock tror jag inte att det här kommer att visa sig vara något annat än ett löst rykte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar