fredag 6 juli 2012

Jaakola ut - Skrbek in

Lägger här ut min systers bloggdebut när det gäller hockeybloggning. Hon har åsikter om det mesta så till sist kände jag mig tvingad att ge henne ett forum där hon kan få utlopp för sina aggressioner. Håll till godo!

Luleå förlorar Jaakola - värvar Skrbek. Enligt mig var Jaakola Luleås bästa back utan tvekan, han var ingen målskytt men en ruskigt jävla bra back. Jag tror verkligen inte att Skrbek kommer lyckas fylla hans plats. Pavel är nog den långsammaste hockeyspelare jag någonsin sett. Hur han som knappt kan vända sig och är bäst i sarghörnen ska passa in i skridskostarka Luleå är för mig en stor fråga. Sist Pavel var i Luleå ville man inte ge honom nytt kontrakt, vad han har förbättrat sen då vet jag inte. Kanske blivit lite billigare?
Han är också en lite äldre Pierre Johnsson som ofta är skadad mer än han spelar. Han är inte dålig, det är han inte. Han är bara inte särskilt bra. Men min största fråga är om Luleå håller på att gå ifrån sitt spelsystem? Skrbek och Klasen, ingen av dom passar in i spelsystemet som har varit Luleås lag sen Rönnqvist tog över. Går man ifrån det har man ett lag som inte är bra. Gör man det inte har man värvningar som inte passar in. Ska man bara låta en eller två femmor göra som dom vill eller hur har man tänkt sig? Hela Luleå är uppbyggt på små tvåvägsspelare som kämpar tills dom spyr.

Klasen tror jag knappt vet vars försvarszon ligger, Skrbek hinner inte till offensivzon innan det är över. Det kan kanske bli bra. Men att förlora Topi som är en landslagsback sen 2008 och få en back som har lite bättre statistik men är långsam och mest håller till i sarghörnen är jag väldigt skeptisk till.
Men mitt Luleå hjärta - som klappar trots värvningen av Klasen, hoppas att Skrbek får lyckas. Samtidigt som att jag hoppas att dom kommer ut med en värvning som kan fylla ut tomrummet efter Jaakola lite mer.



/Marie Åström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar