torsdag 12 juli 2012

Johansson osäker på framtiden

Oscar Johansson gav en intervju i Dagbladet idag. Där slår han fast att det inte kommer bli spel i Borås och division ett utan att jakten på en ny klubb har inletts. Han siktar på att bärga ett kontrakt i någon allsvensk klubb.

Sundsvall verkar inte vara helt uteslutet men det framgår av Johanssons svar att döma att man inte verkar ha haft några långt gångna diskussioner.

Kommer du prata med Sundsvall? (Dagbladet)

- Det får vi se här framöver.

Det är väl en indikation på att Johansson siktar mot Allsvenskan och vill han följa den planen är mitt tips att det blir ännu en flytt, till Finland den här gången och spel i Asplöven. Jag har inte några direkta indikationer från något håll att så är fallet men det är den mest logiska klubben, alla andra lag i Allsvenskan har fyllt nästintill alla sina forwardsplatser och Johansson siktar nog inte på en plats i en fjärdelina. Med 18 mål i fjol så är det väl inte heller något han borde göra.

Men jag tror att Sundsvall kan vara ett bra val för Johansson om det blir så. Han trivs i föreningen, han är omtyckt här och det är hemma. Det kan vara bra att ta ett år då han får spela och dominera, han är en målskytt och jag tror inte att det skulle skada honom med ett år i ettan. Bättre att spela i ettan med Sundsvall än att spela en fjärdelina i AS när man är den spelartyp som Oscar ändå är. Men det är bara mina tankar kring det hela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar