onsdag 1 augusti 2012

Edlund klar för ett år

Idag offentliggjorde Sundsvall att man värvat Patrik Edlund från Timrås J20. Edlund, som var kapten i J20 fick även förtroendet att representera Timrå i Elitserien vid fem tillfällen under säsongen.

"Det är en jättebra kille som jag följt ett antal år, han har haft lite skador som satt käppar i hjulen för honom men jag hoppas verkligen att han nu får köra fullt ut hos oss och ta nästa steg. Han kommer bidra med en hel del nytta i defensiven med sin storlek och räckvidd säger "Linkan" angående det senaste nyförvärvet.

Personligen tycker jag att Edlund känns som en bra värvning, första seniorsäsongen men han har ändå känt på spel i Elitserien vid några tillfällen och kommer säkerligen kunna hävda sig riktigt bra i ettan. Men jag saknar rutin på backsidan. En Niklas Wallin eller Dick Tärnström, en spelare som kan ta en ledarroll och ta ansvaret ute på isen. Det är just nu en otroligt ung och relativt oerfaren backbesättning Sundsvall ställer ut på isen där 20 årige Johan Eriksson är den back som har mest rutin från spel i någon högre division med sin enda allsvenska säsong. Det är ett orosmoln för mig men det kan mycket väl vara så att någon ansluter under resans gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar