söndag 26 augusti 2012

Nita din tränare - Gå upp en division i seriesystemet

Jag vet inte jag..... Nu sägs det vara klart att Eric "sänker vem som helst" Przepiorka spelar vidare, men i Asplöven. Det känns väl lite sisådär om någon skulle få för sig att fråga mig. 
Det finns diverse teorier om att det var planerat och liknande, det har jag INGEN aning om så jag kommer inte ens ge mig in i den debatten. Min åsikt är dock att det känns fruktansvärt märkligt att man kan komma undan med att slåss med sin tränare och sen direkt skriva på för en annan klubb dagen efter.

Jag har ingen aning om det är tillåtet eller inte att slåss med sin egen tränare eller en lagkamrat under match, spontant känns det som att det borde inte vara okej. Det borde minst resultera i matchstraff och rapport för misconduct och därmed rendera i en lång avstängning. Sen vet jag inte hur kontraktet såg ut men klubben kan väl stänga av en spelare istället för att sparka honom. Men man är väl antagligen skyldig att pröjsa lönen trots att man stängt av honom och då förstår jag varför man släppte honom. 

Men ändå.... Det känns som att spelaren gynnas av det som hände och det kan aldrig vara meningen att det ska gå att få en bättre deal av att missköta sig så grovt att man får sparken från sin klubb. Hela den här historien känns bara...... inte okej. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar