söndag 26 augusti 2012

Lite European Trophy ikväll

Ja, jag ska faktiskt bänka mig framför tv:n och kolla på ET ikväll. Jag känner att det börjar bli dags nu att se hur Luleå spelar när det så sakta börjar närma sig premiär. 
Men jag är väldigt kluven. Hur mycket säger resultaten egentligen? Det är ju trots allt lag som håller en lite lägre klass än många av motståndarna som Luleå kommer att ställas mot under säsongen. Dock kan man jämföra med hur det gick förra säsongen i ET och jämfört med det så har Luleå öppnat säsongen starkt. 

Man kan vrida och vända på allt under försäsongen, det är bra att "stöka undan" förlusterna, eller bra att redan nu börja vinna. Det kvittar egentligen hur man väljer att se på det, jag väljer att se på det som en hockeymatch utan någon större betydelse men att det ska bli kul att se hur Luleå väljer att spela och formera sitt lag. Spelsystemet man använder sig av nu lär man fortsätta med under Elitserien och såna saker, det närmar sig ändå premiär. 

Skitsamma, ikväll kollar jag matchen och sen får det bli vad det blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar