fredag 10 augusti 2012

Sundsvall letar forward internationellt

Sundsvall har ju som jag nämnt tidigare bestämt sig för att laget ska förstärkas med en sista forward.

Det verkar som att den forwarden kommer att hämtas från utlandet. Italien sägs just nu vara ett hett spår enligt en källa med bra insyn. Då utgår jag från att det blir en så kallad "dubbel passare" alltså en kanadensare eller amerikan som fått ett europeiskt pass. Men visst finns det några dugliga italienare också som skulle kunna tillföra mycket i Sundsvalls trupp kommande säsong.




Efter att ha suttit och klickat lite på Eliteprospects och kollat vilka som är free agents i den ligan så har jag redan klart för mig vem jag hoppas på att det blir:

Rob Sirianni. Hyfsade stats måste man säga.    
Sen har jag ingen aning om vem det blir än så länge, har inte hört Siriannis namn nämnas någonstans utan det är bara min egna lilla fundering. Det kommer förmodligen att visa sig vem det blir när det börjar närma sig säsongens start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar