fredag 10 augusti 2012

Vem är roligast att intervjua i Allsvenskan?

Det är vissa spelare eller tränare man gärna söker upp efter en match, vissa är betydligt svårare att få snacka med. Jag tycker att det är på sin plats att uppmärksamma dom killarna som alltid ställer upp. Så här kommer min lista på de i Allsvenskan som jag personligen gärna snackar lite extra med efter matcherna. Det säger sig självt att jag givetvis inte hunnit göra intervjuer med alla killar som spelar i AS så den här listan är högst personlig.

1. Jared Aulin. Killen är så otroligt proffsig när det kommer till sitt hockeyspelande och media. Alltid genomtrevlig och lätt att få snacka med. Har alltid vettiga saker att säga och tar sig alltid tid.

2. Michal Zajkowski. En riktigt skön kille som alltid har bra saker att säga. Det är inte speciellt svårt att få några sköna citat efter matcherna.

3. Fredrik Söderström. Presskonferenser med Fredrik är alltid lite extra roliga. Alltid ärlig och alltid sympatisk.

4. Axel Brage. En otroligt bra kille helt enkelt. Lågmäld och ödmjuk men aldrig speciellt svår.

5. Peter Andersson. Är också en tränare som alltid är lätt att få ett snack med, levererar alltid bra saker och bra analyser av matcher.

Inte ens nära att platsa på listan:

Ulf Taavola. En presskonferens med den mannen får en ganska snabbt att både börja fundera över sitt yrkesval och ångra det, i samma minut. Får jag höra att "det här måste vi analysera" en gång till så vet jag inte vad jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar