lördag 18 augusti 2012

Vad hände med profilerna?

Jag är nostalgisk och säkert lite "old school" men jag kommer ofta att tänka på vad som egentligen hände med alla profiler i Elitserien. Ser man till 90-talet så fanns det ju en hel uppsjö med sköna killar som alltid levererade grymma citat till journalisterna. 


Hur ser det ut idag? Jo tack, mediatränat är bara förnamnet. Det finns väl inte många gånger man blir förvånad över vad någon spelare eller tränare har att säga efter matcherna. Jag gillade när det var lite mindre uppstyrt, sen förstår jag också att klubbarna helst ser att killarna sköter sig i media och inte kommer med några uttalanden som upprör eller ger extra tändvätska till motståndare. Ett citat i stil med Jonte Hedström efter att Luleå slagit Malmö "Vi pissade på dom" känns ganska avlägset i dagens välkammade presskonferenser och intervjuer. 

Missförstå mig inte, jag köper att Sammy Lindström eller Per Hallin hellre ser att det blir känt att dom gillar att kamma kaniner på sin fritid än att dom kommer med citat om hur dom festade sönder två barer förra helgen. "Bulan" Berglund är fortfarande en skön kille i media men långt ifrån den där galna, tokiga "Bulan" som tyckte att "den där junioren" förtjänade stryk för att ha kört på Myllys. Det var lite mer vilda västern över Elitserien för ett tiotal år sedan och det kanske inte var så bra för klubbarna men otroligt kul för oss som följde/följer hockey.

Givetvis ligger det i klubbarnas och spelarnas intresse att försöka odla en positiv mediebild men det var mycket mer underhållande för typ tio år sen. Inte så mycket tanke men så fruktansvärt mycket mer känslor och en uppfriskande ärlighet. 

Linus Omark finns ju, men det är ett fåtal killar som vågar stå ut och dra på sig den typen av uppmärksamhet. Skulle jag få drömma så är det att några spelare helt spårar den här säsongen och ALLTID svarar precis vad dom tycker och tänker på alla frågor. DET hade varit underhållning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar