måndag 17 september 2012

Tips: Så går det i Allsvenskan och Elitserien imorgon

Det är ju en sån där härlig period just nu, en match här, en match där och knappt några fulla omgångar men jag matar på med mina tips, så här tror jag att det går i matcherna imorgon. 

ELITSERIEN: 

Frölunda - Växjö 1

Göteborgarna känns snäppet vassare även om Växjö krigar på. Returmöte redan nu efter att Frölunda vann senast med 3-1. Tror inte att det blir någon annorlunda utgång på den här matchen utan 3 poäng till Frölunda. 

ALLSVENSKAN: 

Asplöven - Örebro 2
Det var en imponerande skalp man tog senast i Asplöven när Leksand besegrades med 4-2. Däremot är jag ganska övertygad om att Örebro inte kommer gå i samma fälla. Det är en grym första line i Asplöven men överlag så är Örebro ett bättre lag och det här är två lag som kommer tillbringa säsongen i skilda änder av tabellen, det avgör imorgon. 

Leksand - Tingsryd 1 
Tingsryd har öppnat riktigt svagt med två raka förluster och tyvärr tror jag inte att det kommer se bättre ut efter den här matchen. Leksand på hemmaplan, det kommer bli Leksand som tar hem alla tre poäng och lag kommer ta revansch efter plattmatchen i Haparanda.

Djurgården - Södertälje 1
Det har inte direkt börjat bra för SSK som fått se sig besegrade av såväl Mora som Oskarshamn. Djurgården har inte heller imponerat, knapp seger mot Almtuna och sen förlust mot Troja. Men DIF ska vara det starkaste laget på hemmaplan och jag tror att Södertälje får se sig slagna ännu en match. Idoff har varit bra i Södertälje men i övrigt har det darrat rejält i defensiven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar