måndag 24 september 2012

Tips: Så slutar matcherna i Elitserien

Allsvenskan tippad, nu ger jag mig i kast med matcherna i Elitserien, vilken jag haft större framgång med så här långt i tippningen. 

Frölunda - Skellefteå X

Otroligt svår match att tippa, inget av lagen har direkt imponerat så här långt. Mycket av Skellefteås problem ligger i skadorna men det måste lossna snart för SAIK. Frölunda känns ojämna och jag tror att det blir delad pott, Frölunda tar extrapoängen. 

Färjestad - Luleå 2 

Färjestad har tre poäng på fyra matcher, alldeles för dåligt. Luleå har imponerat och har fyra raka segrar. Min känsla är att Luleå kommer mala ner Färjestad och ta hem även den här matchen. 

HV71 - AIK 1 

Känns på förhand som en solklar etta. AIK har riktigt stora problem i sin offensiv och man skapar alldeles för lite chanser, senast mot Luleå sköt man bara 14skott på mål under hela matchen. HV71 har imponerat, precis som Luleå . En säker seger för HV kommer det här att bli. 

Brynäs - Modo 1 

NHL-spelare eller ej, Modo har klara problem och Brynäs har börjat vakna till liv. Efter tre raka kryss så tog man en övertygande seger senast och Modo kommer få det svårt. 

Rögle - Timrå 1 

Rögle tycker jag är en frisk fläkt, dom har inlett serien med vissa problem i spelet men det finns goda intentioner. Timrå är Timrå och det finns mycket att säga om laget, men dom ger sig aldrig. Det kommer bli en tät och tuff match men Rögle tar hem det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar