lördag 6 oktober 2012

Dags för Luleå att börja producera igen

Luleå har åkt till Sundsvall för att spela mot Timrå idag och nu känns det verkligen som att det är dags för Luleå att börja leverera igen, effektiviteten har varit alldeles för dålig de senaste omgångarna. 

Det är en bra match för Luleå att försöka hitta tillbaka till det fina spel man haft inledningsvis på den här säsongen. De senaste omgångarna så har det dock varit ett steg tillbaka och det är dags att det vänder nu. 

Det jag vill se är ett betydligt rakare Luleå, ett Luleå som inte passar pucken, som inte spelar sig ur lägena och försöker göra det för krångligt i anfallszonen. Jag vill se det Luleå visade i början av säsongen, det var rakt och enkelt med spelare som tog avslut och gick mer direkt på mål. Backarna stod upp bra på blålinjen och man fick mycket längre anfall tack vare att det inte var så defensivt, sista omgångarna har man däremot kunnat se en tillbakagång till det lite mer defensiva tänk som fanns förra säsongen. 

Jag tror inte att det är något som kommer att kvarstå, det är nog så enkelt att Luleå har fått en helt naturlig reaktion på den fantastiska inledning man hade när man var obesegrade i både European Trophy och inledningen av Elitserien. Jag hoppas att Luleå kommer upp i skridskoåkningen och sätter press på Timrås backar som har klara begränsningar i spelet med puck, många av backarna i Timrå är inte alls bra om de sätts under press i uppspelsfasen. Sen vill jag också se att Luleåspelarna tar skott istället för att hela tiden leta passningar, skjut och gå på returerna så kommer det att bli en bättre match än senast. Problemet är målskyttet just nu, man släpper knappt in några mål men man gör för lite mål, det kommer förhoppningsvis att vända ikväll. 

Luleå ska ta tre poäng mot Timrå och jag är ganska övertygad om att så också blir fallet. Luleå vinner med 1-3. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar