lördag 13 oktober 2012

Jared Aulin lämnar lugnande besked

Det var i gårdagens match mellan Örebro och Leksand som olyckan var framme, Örebros Jared Aulin föll och dundrade, huvudet först med full kraft in i sargen, dagen efter kan kanadensaren lämna lugnande besked. 
- Jag har haft bättre dagar men jag är okej och hoppas kunna spela på onsdag. 

Det var riktigt obehagliga scener som utspelade sig efter att Jared Aulin jagat efter pucken med Leksands Johan Ryno. Aulin föll och dundrade med huvudet före in i sargen, men kunde efter en nervös väntan för fansen och alla spelare ta sig av isen. Jag fick tag på Aulin så här dagen efter skadan och trots att det var en obehaglig smäll så lämnar Aulin lugnande besked.  

- Jag kände det som att jag hade slagit Ryno nere i sarghörnet, han sträckte ut sin klubba och den fastnade mellan mina ben. Det gjorde att jag föll med huvudet före in i sargen och tappade medvetandet för en stund, när jag återfick medvetandet så kände jag domningar i överkroppen och det var riktigt obehagligt, jag blev riktigt rädd. Men som tur är så avtog domningarna och det kändes bättre och bättre, just nu är jag okej och jag kommer försöka att bli redo för spel på onsdag men det är "day to day" där. 

Exakt vad det är för typ av skada vill inte Aulin svara på utan hänvisar till att det är en "upper body injury". Men förhoppningsvis är det ingenting som håller honom borta från spel, han är en av Örebros absolut viktigaste spelare och behövs på isen. 

1 kommentar:

  1. Skönt att de gick bra! Man blev rädd när han låg där. Tack för att du gör såna här intervjuer!

    SvaraRadera