fredag 12 oktober 2012

Mora är för stora favoriter ikväll

Sitter och kollar lite på matcherna ikväll och det finns en sak som verkligen står ut, det är Mora mot Troja. Mora är alldeles för stora favoriter i det mötet kan jag tycka. 

Troja ger alltså runt 3.5ggr pengarna i matchen mot Mora. Det känns väldigt märkligt om man ser till hur lagen har gått så här långt. Troja har imponerat på mig medan Mora inte alls imponerat. Visst, man tog tre poäng senast men det var mot Asplöven, hemma och det får nästan betecknas som en straffspark så här långt in på säsongen, Asplöven har inte tagit en poäng på bortaplan. 

Mora saknar även en målvakt, Ullmark har tackat för sig och dragit tillbaka till Modo vilket får räknas som ett avbräck. Man har ju som alltid Kopitar i laget men jag är lite tveksam till Mora så här långt och att man är klara favoriter ikväll känns lite märkligt. Jag har Troja som knapp favorit i den matchen sett till lagens insatser så här långt. 

Så för mig är det "skrällvarning" i den matchen, jag tror mycket väl att Troja kan klara av att ta poäng, man har slagit lag som har gått mycket bättre i serien än Mora. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar