söndag 21 oktober 2012

Passa på nu att ha ett normalt liv när det är matchfritt

Nu är det katastrofalt nog ett par dagar utan spel i Allsvenskan OCH Elitserien, en praktskandal och jag anser att några borde avgå efter det här. Men se det från den ljusa sidan och ta chansen till att göra alla dessa märkliga saker som "icke hockeyfans" gör varje dag nästan. 

Ni känner förmodligen som jag när ni sitter och kollar på spelschemat, det är tomt, tyst och tråkigt. Ungefär som när ens flickvän packat ihop och lämnat en ensam i en lägenhet i någon betongförort. Men det finns hopp, det finns ett ljus i tunneln i form av tisdag. Då är det äntligen dags för matcher igen och även om inte just ditt lag spelar så kan det vara värt att slå på tv:n och höra lite hockeyljud i bakgrunden igen,. 

Personligen så tänker jag nog lägga morgondagen på att läsa statistik och se gamla matcher i repris, det känns lite som att vara otrogen om man helt plötsligt skulle hitta på något annat under en matchfri dag. Det är ingenting som man sysslar med om man är "äkta" hockeynörd. Handla mat, laga middag och såna där saker som vanliga människor gör lockar verkligen inte, så jag satsar på att se Luleå - Frölunda från 1996, SM finalen ni vet? Eller, det klart att ni vet vad jag menar, Luleå vinner med 3-2. 

Nu kanske det här inlägget var lite ironiskt menat, men ni förstår vad jag menar. Det suger att det finns dagar utan hockey. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar