tisdag 2 oktober 2012

Steen-effekten lever vidare

Modo lyckades, trots min jinx att besegra Växjö i kvällens match, även om det satt hårdare åt än förväntat. Men Alexander Steen klev ännu en gång fram för sitt Modo och såg till att laget bärgade tre poäng genom ett mål och en assist, vilket ger Steen åtta poäng på fyra matcher. 

Det kändes på förhand som en ganska given utgång, att Modo skulle slå ett Växjö som just nu befinner sig i en rejäl svacka, men det dröjde ända till 15.11 in i den tredje perioden innan Modo lyckades få hål på Fredrik Norrena som vaktade Växjös mål även ikväll, i slutet av matchen skickade Niklas Sundström in 2-0, med en assist på Alexander Steen. 

Två saker som slår mig efter matchen:

Det första är att det måste vara riktigt skönt för Modo att få vinna och framför allt känna att defensiven fungerar. Idag släppte man inte in ett mål och man redde ut sina boxplay på ett bra sätt. Defensiven kändes som den svagaste lagdelen i början av säsongen och det här måste ändå ge Modo bra med självförtroende inför fortsättningen. 

Det andra som slår mig är: Hur bra är egentligen Alexander Steen? Jag var riktigt skeptisk till hur mycket han egentligen skulle kunna bidra med. Han är en bra spelare i NHL men han är långt ifrån Kopitars kaliber eller andra "superstars" där borta. Men det han har visat upp under sina första matcher här i Elitserien är något jag verkligen inte hade väntat mig, killen gör ju mål och poäng på löpande band just nu. Kul men riktigt, riktigt oväntat för min del, jag hade väntat mig en stabil spelare som skulle kunna bidra med vissa delar offensivt men hade aldrig väntat mig den här dominansen. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar