måndag 22 oktober 2012

Tips: Så slutar matcherna i Allsvenskan

Usch, en spelledig kväll tycker jag inte att lagen ska få ha mer, men snart är det dags för lite matcher igen! Så här tror jag att det slutar. 

Örebro - Malmö 1 

Malmö har det otroligt tungt just nu och att behöva åka till Örebro för att möta ett revanschsuget hemmalag är inte direkt en angenäm uppgift. Kan Malmö resa sig efter 0-6 fiaskot mot Leksand? Tveksamt, jag har Örebro som klara favoriter här. 

Karlskrona - Leksand 2 

Nu har Karlskrona fått in en vettig lösning på målvaktsproblemet, återstår att se om man kan stryka alla onödiga utvisningar också. Men det här är en riktigt svår match och jag tror inte att Leksand kommer tappa några poäng, Hanses mot Modig, klar fördel Hanses. 

Almtuna - Djurgården 2 

Det går inte att bli klok på Almtuna den här säsongen men Djurgården kommer i otroligt bra form och är bättre. Det ska bli tre poäng till stockholmarna här och tror inte att Almtuna kommer kunna stoppa Djurgårdens offensiv. 

Södertälje - Mora 1 

Södertälje har blivit en vinstmaskin sen man fick in Hagelin och Read, Kopitar går okej för Mora men inte mer. Det känns som att SSK även börjat vinna de matcher där man inte riktigt får till det och det är en styrka. Jag tror på hemmaseger här. 

Troja - Oskarshamn 2 

Troja har haft det lite jobbigt den senaste tiden, inte heller Oskarshamn har glänst. Det kommer bli ett laddat derby, jag ger dock Oskarshamn en liten fördel i det här mötet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar