tisdag 2 oktober 2012

Varken Frölunda eller Modo har brutit överenskommelsen - ännu

Idag meddelade Frölundas styrelse att man planerar att ta in en spelare på korttidskontrakt för att kompensera skadeläget i truppen. Jag tycker inte det är några problem med det, det bryter inte överenskommelsen. 

Jag har varit tydlig med var jag står i frågan, jag tycker inte att man ska ta in massor med NHL-spelare på korttidskontrakt, men det Modo har gjort och det Frölunda nu planerar att göra tycker jag är en annan sak. Modo valde att låta det stanna vid en spelare, Alexander Steen. Detta var för att kompensera långtidsskador i truppen, Frölunda pratar nu om att göra samma sak, ta in en spelare för att kompensera för skador.

Det är helt i linje med vad Hockeyligans beslut om att inte ha spelare på korttidskontrakt, med undantag för om man behöver ersätta för skador på nyckelspelare. Så att Frölunda nu agerar på det här sättet känns inte direkt konstigt, men givetvis öppnar man dörren lite mer, precis som Modo gjorde, för att bryta överenskommelsen lite längre fram. Men än så länge tycker jag att det är helt okej och enligt de beslut som fattats. 

Sen tror jag att det kommer börja röra på sig lite mer bland de klubbar som har problem. Alexander Steens poängexplosion har väl inte direkt fått klubbarna längre ner i tabellen att fundera mindre på NHL-spelare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar