onsdag 7 november 2012

Dean Moore: "Jag har inga problem med att ta en fight om jag måste"

Dean Moore anslöt till Sundsvalls trupp inför den här säsongen och även om spelet fungerat bra, 9p på 12 matcher så är det inte det som gjort honom till ett av Sundsvalls mer omtalade nyförvärv. Slagsmålet mot Sollefteå hamnade i kvällstidningarna och det är nog mest det folk tänker på nu när hans namn nämns. Moore själv tar det hela med ro:
- Jag har inga problem med att ta en fight om jag måste, men jag är inte en spelare som söker slagsmål.

Sundsvalls nye amerikan ses av många som en "tuffing" men det är inte något han själv vill kännas vid.

- Jag är inte någon spelare som går ut på isen med inställningen att jag ska leta efter en fight med någon, men jag har inga problem med det om det uppstår en situation där jag behöver skydda en lagkamrat eller att vi som lag behöver göra ett "statement". Jag vande mig vid det när jag spelade i Nordamerika så jag är inte rädd för någon där ute, sen måste man anpassa sig. Sverige har en helt annan syn på fighting och väljer man att slåss här så får man räkna med att vara borta några matcher pga avstängning.

Moore avtjänar just nu 5 matchers avstängning efter sin inblandning i slagsmålet mot Sollefteå, ett beslut han inte är helt nöjd med. 
- Jag tycker det kändes lite väl hårt, killen crosscheckade en av våra spelare i ansiktet när vi möttes förra gången, det fick han en match för. Jag får fem matcher trots att han gjorde betydligt större skada med sin crosscheck än jag gjorde med mina knytnävar.

Förutom den fysiska delen av spelet så har även poängpoduktionen varit bra och Moore stortrivs i sin nya klubb.

- För mig personligen så har det gått helt okej, man försöker gå ut på isen och göra sitt bästa varje kväll och det tycker jag ändå att jag gjort. Men för laget har det gått helt otroligt bra, vi har gått 17-0 och vi har verkligen en fantastisk grupp med killar som varje dag gör sitt bästa. Många säger att vi inte mött alla de bästa lagen ännu och vi vet alla att de riktiga testen för oss kommer i Allettan och sen om vi tar oss vidare därifrån. Vi siktar på att ta Sundsvall tillbaka till Allsvenskan och jag tror att vi har ett lag som kan räcka till för det.Klubben är också helt otrolig, proffsig och allting flyter på riktigt bra, det är den bästa klubb jag spelat i under de här åren jag varit proffs. Sen är det så, det är svårt att inte njuta av hockeylivet när man spelar i en klubb som vunnit sjutton raka och är obesegrade. Men vi är inte nöjda förrän vi är tillbaka i Allsvenskan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar