torsdag 1 november 2012

Read bakom ännu en seger för Södertälje

Nu är det snart så att man inte kan säga mer positiva saker om Södertälje och deras spel. Lag efter lag som kommer till AXA Sports center får se sig besegrade. Idag var det formstarka Karlskoga som åkte på en förlust, Södertälje vann matchen med 3-1. 

Jag vet inte riktigt hur det här har gått till. Men Matt Reid, som inte har någon som helst anknytning till Södertälje och som bara är på tillfälligt besök i klubben, han visar ledaregenskaper och tar ett ansvar som är enormt. Han visar att han brinner för klubben och vill varje match bidra på alla sätt han kan, det är för mig kännetecknet på sann klass och bara sanna proffs klarar av det. 

Jag har pratat med många som följer Södertälje på olika sätt, vissa som fans, andra som skriver om Södertälje och det är en gemensam nämnare, alla öser beröm över Matt Read, i de matcher jag har sett honom spela så har jag slagits av hur han hela tiden kliver fram, leder laget och han ger precis allt i varje byte. Det är en av de bästa spelarna som någonsin haft en Södertäljetröja på sig såg jag att några skrev på twitter efter hans senaste match, jag har följt Södertälje för dåligt genom åren för att kunna uttala mig om det. Men det alla får vara överens om är att han är en sann klasspelare. 

Han gjorde 1+1 idag i vinsten mot Karlskoga och bidrog ännu en gång till att Södertälje tog hem tre poäng. Han har gjort 14p på 10 matcher men det är inte poänggörandet bara som imponerar, det är hans spel över hela isen. Han backcheckar, han är med i offensiven och han är överallt känns det som. Givetvis blir han som bäst när han spelar med Hagelin men han klarar sig alldeles utmärkt på egen hand också, vilket vi har sett de senaste matcherna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar