lördag 17 november 2012

Rögles praktfiasko ikväll kan leda till något bra

Jag vet, när ett lag blivit avklätt på hemmaplan med 0-7 så ska man inte se någon positiv sida utan bara rasa och kräva någon eller några personers avgång. Men riktigt så långt tycker inte jag att man behöver gå, det kan faktiskt leda till något bra också. 

Visst är det aldrig bra att åka på en sådan förlust som Rögle gjorde ikväll, 0-7, NOLL-SJU mot Skellefteå. Det är bedrövligt och det var verkligen klasskillnad mellan lagen ikväll, men jag tror och hoppas att Rögle tar det på rätt sätt. Vad man ska göra nu är inte att lägga sig ner och dö, nu kan det inte bli sämre och där någonstans finns en enorm kraft att hämta i laget. Det är dags för alla spelare och alla ledare att sluta sig samman, se vad man inte gjort bra och bestämma sig för att det aldrig någonsin mer får se ut som det gjorde ikväll. 

Om alla bestämmer sig för att helt prestigelöst bara göra jobbet som krävs i varje match så kan det här faktiskt leda till något bra. Jag vet att Sundsvall råkade ut för samma sak förra säsongen när man gick på en 2-7 torsk mot Västerås. Efter det så bestämde man sig för att det inte fick se ut som det gjorde, vann 4/5 matcher och mot lag som Leksand, Södertälje och Oskarshamn. Sen höll det inte hela vägen men det blev en tydlig förändring och det var riktigt, riktigt nära att hålla hela vägen. 

Jag hoppas att Rögle gör något liknande, reser sig, lägger den här matchen bakom sig och ser möjligheter i ett misslyckande. Det kan faktiskt räcka riktigt långt om man gör det och jag ser gärna ett Rögle som gör så. 

2 kommentarer:

  1. Helt rätt! Vi fortsätter tro på vårat Rögle!

    SvaraRadera
  2. Problemet är väl att det var exakt så man resonerade efter 6-0 förlusten mot samma lag. Man blev förnedrade och det skulle inte hända igen och det kunde inte bli sämre. Men det hände igen och det blev sämre.

    SvaraRadera