lördag 3 november 2012

Tips: Så slutar matcherna i Allsvenskan

Alltid trevligt när det spelas många matcher, speciellt som det finns många matcher som lovar gott på förhand. Malmö-DIF, Örebro-Troja osv. Så här tror jag att det slutar: 

Malmö - Djurgården 1 

Djurgården vann visserligen senast men utan att imponera. Man blev räddade av Reiderborn som gjorde en enorm match, Malmö fick det verkligen att lossna i mötet med Asplöven där man gjorde 10(!) mål, jag tror att Malmö visar sig starkast här. 

Örebro - Troja 1 

Viktig match för båda lagen, Örebro behöver komma tillbaka efter förlusten senast och etablera sig som ett vinnande lag. Jag tror att Örebro tar hem det här till sist, även om Troja inte ska räknas bort.

Karlskrona - Almtuna X

Almtuna är svåra att tippa, det verkar som att man trivs mycket bättre i matcher mot lag som är "bättre", alltså högre upp i tabellen och som är spelförande. Nu blir det en helt annan match, Karlskrona är sist och slåss för att inte hängas av i tabellen. KHK kommer inte försöka spela snyggt eller vackert, man kommer att slåss för en seger oavsett hur den kommer. Krysset känns nära till hands

Leksand - Södertälje X

Det är två lag i imponerande form som möts i en otroligt intressant match. Kan Södertälje fortsätta att ta poäng? Jag tror att man mycket väl kan ta poäng men det blir ingen lätt uppgift, Leksand är starka hemma och SSK har haft det svårare på bortaplan. Leksand "borde" vinna men SSK går aldrig någonsin att räknas bort

Västerås - Oskarshamn 1 

Jag gillar Västerås mer och mer den här säsongen. Det är ett bra lag med många skickliga spelare som ändå har ett lagtänk. Oskarshamn är alltid underhållande och spelar bra hockey, men jag tror att VIK visar sig starkast när det kommer till det här mötet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar