onsdag 4 april 2012

Almtuna jagar Sundsvallsspelare

Almtuna har ju som bekant ett intresse av att skriva kontrakt med Emil Sandin inför nästa säsong, den övergången ska nu vara i princip helt klar.

Men kan också avslöja att Almtuna inte verkar nöja sig med bara Sandin. Senaste matchen Sundsvall spelade, den mot Kallinge/Ronneby så var Almtuna åter på plats och scoutade. Sandin var inte med i den matchen utan det sägs att den här gången var det Lukacevic som man tog en närmare titt på.

Lukacevic har nämnts i samma mening som Almtuna så tidigt som i februari då Mrmadhawk avslöjade klubbens intresse. Något som verkar ha växt sig starkare med tiden eftersom man nu är på plats för Sundsvalls matcher.

Två tunga tapp för Sundsvall om det blir så, men Lukacevic söker förmodligen en ny utmaning nästa säsong. Han säger själv i en kommentar att:

- Jag har ingenting klart för nästa säsong ännu, mitt enda fokus just nu är att vi klarar av den utmaning vi står inför, att rädda kvar Sundsvall i Allsvenskan. Min agent har koll på vad som händer inför nästa säsong, men jag älskar Sverige och hockeyn här är riktigt bra så visst stannar jag gärna i Sverige även nästa säsong.

Det finns enligt källor ett par Allsvenska klubbar som har anmält intresse för kanadensarens namnteckning nästa säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar