måndag 16 april 2012

Att sparka in öppna dörrar

Jag måste säga att Mats Wennerholm roar mig. Först skriver han en krönika innan matchen, fylld av självklarheter där han efterlyser mer aggressivitet i Skellefteå, tuffare spel och att dom måste börja göra mål. Ni vet sånt där som hockey går ut på?

Efter matchen så konstaterar han blygsamt: Precis som jag efterlyst.

Sen följer han upp det med: Den här segern var det bästa som kunde hända Skellefteå. Ja om man ligger under med 3-0 i matcher så känns det ju faktiskt som att en seger var det bästa som kunde hända dom.

Ibland blir jag trött, ibland blir jag road. Men man får väl konstatera att sportjournalister inte riktigt kan låta bli att sparka in alla öppna dörrar dom ser.

"Nästa mål kan bli avgörande" Lasse Granberg igår vid ställningen 2-2 i slutet av tredje. Tror du verkligen det Lasse?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar