torsdag 12 april 2012

Bajen satsar vidare

Ett av mina lag i Sverige som jag personligen är svag för är Hammarby och initiativet Bajenfans. Nu för man en tillvaro i tvåan och man satsar vidare för att nå ettan nästa år.

Idag presenterade man en massa nyheter:

Tommy Boustedt kommer att vara chef för sportkommitén som även kommer att innehålla Håkan Ferm, Putte Köhler, Richard Grönborg, Tomas Lindgren och Richard Gustafsson.

Samt att Håkan Ferm tar över som ny tränare för laget.

Nu saknas det en assisterande tränare enligt hemsidan och jag kommer att vänta otåligt på att min telefon kommer att ringa. Tränarmeriter har jag ju iofs inte men med tanke på hur det såg ut i Sundsvall och Timrå i år så verkar det inte vara ett krav som utesluter en om man råkar sakna meriter eller utbildning för den delen.

Så jag siktar på att presenteras på en helt egen presskonferens. Förväntar mig Stålnacke och Tomas Ros där, Ros ljuger och Stålnacke presenterar sin analys i 24 blogginlägg på vardera minsta 5000 tecken.

Har förresten en bra idé till Sundsvall Hockey nästa år. Jag tar över föreningen, döper om arenan till "Karlskoga suger" och håvar in sponsormiljoner från Fahlander. Någon som har invändningar? Nej, tänkte väl det.

Ni ser, det är här ni hittar svaren på alla livets frågor.

Det enda jag inte kan svara på är hur stackars Klasen nu ska kunna försörja sin familj, tänk om han måste gå ner till 240 miljoner per säsong, stackarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar