måndag 9 april 2012

Min lilla hyllning till KHK

Att KHK tog en plats i Allsvenskan vet alla vid det här laget, alla hyllningar som laget fått är välförtjänta och unnar laget en plats i nästa års allsvenska, helt klart.

Har tänkt skriva det här inlägget ett bra tag men inte kommit mig för, mest för att jag fortfarande varit lite för bitter över att Sundsvall numera är ett Div 1 lag. Det jag vill lyfta fram och som imponerade på mig är inte det som KHK presterade på isen, det var givetvis starkt och det var bästa laget som vann.

Men det jag vill passa på att lyfta fram är med vilken klass man valde att föra sig efter slutsignalen ljudit. Det blev givetvis en Tvpuckshög mitt på isen men efter ett tag så började spelarna och ledarna att ta sig av isen och in i omklädningsrummet. För er som inte varit i Gärdehov kan jag säga att det bara är några meter mellan lagens omklädningsrum så spelarna springer på varandra minst ett par gånger efter varje match.

Varje spelare i KHK visade en enorm respekt mot spelarna, ledarna och funktionärerna i Sundsvall. Det var inga överdrivna jublanden eller firanden när man passerade någon i Sundsvalls lägret, istället tog sig många i Karlskrona tid att beklaga Sundsvalls öde, önska lycka till mot Asplöven och dom uppförde sig verkligen som äkta vinnare. Allt firande hölls i omklädningsummet men utanför i spelargången och korridorerna var det ganska behärskat och respektfullt mot förlorande laget, som i det här fallet var Sundsvall.

Det är nästan större än att laget presterar på isen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar