måndag 27 augusti 2012

Den där sista backen

Sundsvall jobbar ju som bekant för att få in en back till. Frågan är ju bara, vem? 
Jag måste säga att det varit otroligt tyst runt Sundsvall angående vem den sista backen in kommer att bli. Det finns två namn jag har fått till mig men utan att kunna bekräfta hur pass stort Sundsvalls intresse är. 

De två namnen är:

Marcus Högström och Anders Eriksson. 

Högström har ju varit med och kört under försäsongen med laget och det är givetvis en drömspelare för Sundsvall om det blir så att han väljer att stanna kvar. Jag tror att om han gör det så blir det med någon form av klausul i stil med den "Gurra" Thorell fick in i sitt kontrakt. Han kan bryta sitt kontrakt för spel i högre liga eller utlandet fram till den 15:e oktober. Något sådant kan kanske också bli aktuellt när det gäller Högström. 

Angående Anders Eriksson så har jag faktiskt ingen koll på hur det ser ut där. Självklart är han en back som utan tvekan skulle leda Sundsvalls defensiv och som skulle bli oerhört viktig med sin rutin. Att han själv är sugen på en säsong till framgick i hans intervju som han gjorde med allehanda. Men var det blir och på vilken nivå har jag ingen aning om. 

Det är höljt i dunkel än så länge när det gäller Sundsvall och sista backen men jag kommer säkerligen att få skäl att återkomma i frågan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar