söndag 26 augusti 2012

Segertåget rullar vidare

Luleå vann sin femte raka match i årets upplaga av European Trophy efter att man slagit Plenz med 4-1. Det var inte direkt någon sprudlande tillställning om man säger så men likväl en vinst. 
Det här var första matchen jag såg i årets ET och det var ganska exakt som jag väntat mig. Helt okej spel och helt okej underhållning men inte så mycket mer. Luleå var bättre och gjorde det man behövde för att säkra segern men inte så mycket mer. 

Det jag gillar med Luleå den här säsongen är att man verkar försöka med ett mycket rakare spel när det kommer till offensiven. Jag vet att det inte är Elitserien det handlar om men likväl så ser man en intention i offensiven som inte fanns under förra säsongen. Man spelar fortfarande strikt i sin defensiv men det verkar som att "Rönken" och "Bulan" har öppnat upp för mer kreativitet i offensiven. Sen får vi se om det är något som håller i sig under säsongen, jag hoppas det. 

Att Luleå nu gjort runt 5mål i snitt per match är siffror man inte ens var nära under förra säsongen och det bådar gott. 

Svaret på hur det egentligen blir kommer vi att få den 13:e september men förhoppningsvis bygger Luleå vidare på det laget visade upp idag. Då kan det bli en rolig säsong. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar