torsdag 16 augusti 2012

VI glömmer träningsmatcherna va?

Det här med träningsmatcher.... Visst är det kul att se sitt lag igen och att hockeyn så smått har börjat om. Men kan vi inte låta det stanna vid det? 

Ni vet vad jag menar. Laget som förlorar gör det utan att bry sig, "Det är ju som tur är bara en träningsmatch" Laget som vinner gör det utan att bry sig och drar sen pliktskyldigt snacket om att: "Det är skönt att börja vinna, även om det är träningsmatcher" Men ingen bryr sig egentligen om hur matcherna slutar. 

Jag vet inte hur många gånger jag har hört tränare/spelare säga att resultatet inte spelar någon roll. Det viktigaste är att få prova formationer och spelsystem. Det köper jag, sen kan man ju diskutera hur lagen kan ta betalt för träningspass med motstånd, men det är ju en helt annan fråga. 

Kan inte alla supporters bara enas om att vi går på matcherna, vi ser vårat lag och de nya spelarna. Men inte någon gång under matchen tittar vi på resultattavlan och aldrig någonsin lägger vi tid på att diskutera/förrsöka analysera matcherna efteråt? Det skulle göra träningsmatcherna uthärdliga. 

Det var ju en skitdålig idé att spela Luleå - Skellefteå igår, snacket om vem som är "bäst" får jag nog av under säsong. Spela European Trophy och strunta i att räkna målen i träningsmatcherna. Hade Luleå vunnit hade jag inte brytt mig, nu förlorade Luleå, bryr mig fortfarande inte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar