fredag 28 september 2012

Dagens spel och Powerplay

Här kommer mina bästa spel för dagen och den "rätta" powerplayraden. 

Almtuna - Karlskrona 1X
Malmö - Djurgården 1 2 
Persson - Johner X2
Tingsryd - Asplöven 1X2
Troja - Örebro 2 
Olofström - Mörrum 1X
Vimmerby - Vita Hästen X2
Sundsvall - Östersund 1 

Bästa spelen

Troja - Örebro 2 (2.30) 

Troja har inlett serien strålande, man har gått som tåget och slagit bra lag på löpande band. Men ikväll tror jag tyvärr att det tar stopp, Örebro är i grunden ett bättre lag och att Örebro inte är klara favoriter känns märkligt. För tar Troja poäng är det trots allt en skräll, Örebro är och kommer vara ett topplag under säsongen. 

Sundsvall - Östersund 1 (1.50)

Det är upp till bevis nu för Sundsvall. Man har fyra raka segrar men ikväll möter man laget som tippats att utmana Sundsvall i toppen av tabellen. Men jag tror inte att det kommer bli så, Sundsvall kommer vinna ikväll och man kommer ta hem serien relativt enkelt, lagets offensiv är för bra sett till vad de andra lagen har att tillgå. 

1 kommentar:

  1. Jag kör en fyrling på Svenska Spel på bortasegrar för Asplöven, Karlskrona, Djurgården och Örebro, visst är det chansning men en 50-lapp kan jag avvara om det mot förmodan går åt helvete.;)

    SvaraRadera