onsdag 19 september 2012

Mitt tips: Så slutar matcherna i Elitserien

Idag blev det väl sisådär, hade ett rätt så hoppas ingen spelar sin månadslön efter mina tips. Men skam den som ger sig. Här kommer mina tips för Elitserien. 

Rögle - Färjestad 2 
Jag hoppas att Rögle tar poäng men tror inte att man räcker till mot Färjestad. Rögle behöver poäng för att inte direkt vara nere i botten och slåss, så jag hoppas att det blir en jinx som det brukar bli när jag tippar. 

Växjö - Timrå 1 
Timrå har inte sett så illa ut som jag väntat mig innan säsongen startade och man har krigat till sig vinster efter förlängningar i sina inledande matcher. Men här tror jag att man åker på säsongens första förlust. 

Linköping - Luleå X 
Seriefinal, om man nu kan kalla det för något sådant efter två omgångar. Men två lag som inlett serien bra och det kommer bli en jämn match, Luleå spelar lite annorlunda än förra säsongen och Linköping känns betydligt stabilare. Tror på kryss och att Luleå tar extrapoängen. 

HV71 - Skellefteå 1
HV71 är alltid bra på hemmaplan och det känns som att Skellefteå kommer att komma mer och mer under säsongen. Så HV får mitt tips, Skellefteå kommer ta sina poäng i andra matcher. 

Frölunda - Modo X
Svårtippat, inget av lagen har imponerat och Modo dras med skador på nyckelspelare. Krysset blir mitt tips och Frölunda tar hand om extrapoängen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar