fredag 14 september 2012

Så slutar matcherna i Allsvenskan

Då börjar det bli dags för resten av matcherna i den andra omgången av Allsvenskan. Mina tips var väl sisådär senast. Fick in 4/7 så får försöka jobba upp statistiken lite. Så här slutar matcherna enligt mig.

Asplöven - Leksand 2
Asplöven har Conny Strömberg avstängd, men får in två Luleåspelare i Daniel Mannberg och Kukan. Det är bra spelare men tror inte att det räcker till att ta poäng i den här matchen. Leksand såg riktigt bra ut mot Karlskrona och nästa nykomling kommer besegras. 

Tingsryd - Bofors 1
Tingsryd föll visserligen mot Västerås med 1-5 men var inte så utspelade som resultatet påskiner. Bofors hade inga problem med att avfärda Asplöven men tror det blir tufft mot Tingsryd. 

Almtuna - Västerås 2
Almtuna svarade för en betydligt bättre insats än jag väntat mig mot Djurgården när man föll med uddamålet. Västerås var effektiva och besegrade Tingsryd senast. Jag tror inte Almtuna räcker till i den här matchen heller. 

Troja - Djurgården 2
Djurgården ska vinna en majoritet av sina matcher den här säsongen och mot lag som kämpar lite längre ner i tabellen ska man ta tre poäng. Höjer dock ett varningens finger för Troja, laget nollade Oskarshamn senast och visade på ett bra försvarsspel. 

Södertälje - Oskarshamn 1
SSK gjorde en hyfsad första period mot Mora, en katastrofal andra period och en okej tredje. Idoff bjöd på ett bra målvaktsspel och det kan räcka långt. Tror att Södertälje tar sin första trepoängare för säsongen. 


1 kommentar:

  1. Det ser ut som om du får ett rätt i alla fall. Dock så är det en period kvar att spela..

    SvaraRadera