fredag 14 september 2012

Så slutar matcherna i Elitserien

Jahaja då var det Elitserien också ja. Jag lyckades lite bättre med mina tips angående Elitserien 3/6 matcher där ett kryss var inne, här kommer mina tips inför nästa omgång. 

HV71 - Brynäs 2
Blir en tuff match mellan två bra lag men Brynäs får tipset av mig. Det blev varsitt kryss för lagen med segrar i sudden förra omgången, Brynäs känns ändå vassare. 

Luleå - Skellefteå 1 
Norrlandsderbyn brukar sluta med seger för hemmalaget större delen av gångerna. Det är laddat och alltid mycket känslor bland spelarna så en bra match kommer det bli. Tror Luleå drar fördel av hemmaplan och tar hem segern. 

Modo - Timrå 1
Precis som i matchen ovanför så är det derby med allt vad det innebär. Modo inledde serien katastrofalt när man blev krossade av Skellefteå med 1-5, Timrå inledde med vinst mot AIK i förlängning. Men jag tror på Modo här i kraft av hemmaplan. 

Växjö - Frölunda 2
Blir nog en jämn match, båda lagen stannade på ett mål i premiären och det kan nog bli målsnålt även i den här matchen. Men Frölunda känns lite bättre och jag tror att det blir en knapp seger för Göteborgarna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar