söndag 16 september 2012

Tiips: Så slutar matcherna i Allsvenskan och Elitserien

Bara två matcher på schemat denna lördag. Det är AIK som tar emot Färjestad i Elitserien och i Allsvenskan är det möte mellan Karlskrona och Örebro. Så här tror jag att det slutar. 

Måste bara säga att jag var urusel i mina tips runt Allsvenskan, hade väl ett rätt tror jag. Elitserien var det lite bättre i, men inte mycket. 2/4. Fortsätter det så här så kommer jag snart att ta upp kampen med Stålnacke om bästa jinxare.

Men nya tag!

AIK - Färjestad 2

Jag gillar AIK men spelet man bjöd på mot Timrå var inte bra. Det känns inte riktigt som att AIK fått ihop alla bitar ännu med alla nya spelare och ny tränare. Färjestad känns mer stabilt just nu och jag tror på tre poäng för Karlstadlaget. 


Karlskrona - Örebro 2

Hemmapremiär, utsålt och det lär vara ett galet tryck i arenan. Karlskrona sätter sannerligen färg på Allsvenskan men jag tror att ett revanschsuget Örebro blir för svåra. Det är klass rakt genom i Örebros laguppställning och det lär räcka till seger. Förhoppningsvis kan Karlskrona göra det bättre i boxplay än mot Leksand och få en mer stabil defensiv. Då kan det bli riktigt bra, även om jag inte tror det räcker i just den här matchen. 

1 kommentar: