måndag 1 oktober 2012

Asplöven tar tre poäng

Ikväll är det lite stiltje i hockeysverige, det spelas bara en match och det är mellan Asplöven och Almtuna. Men det är inte någon ointressant match, långt ifrån. Asplöven kan vid seger passera ett knippe lag och lägga vantarna på sjätte platsen. 

På papperet ser det ut som en ganska enkel uppgift, motståndet i form av Almtuna ligger näst sist i tabellen och har bara spelat in fyra poäng. Men riktigt så enkelt är det inte, Almtuna är bättre än jag hade väntat mig och ganska oförutsägbara, fråga bara Örebro som fick släppa en poäng förra omgången.

I Almtuna saknas ett helt gäng med spelare, Björk, Hamberg, Hermansson, Sandgren och Sund. Det är något som kommer att göra uppgiften svårare men Almtuna har ett riktigt vasst vapen i Mattias Guter som redan nu skickat in fem mål. 

I Asplöven så har Mannberg återvänt till Luleå, vilket kan betyda lite mindre utvisningar eftersom Mannberg lyckats dra på sig två för diving på kort tid, men om man ska vara lite mer seriös så är det ett avbräck för Asplöven, Mannberg har bra speed och är en riktigt bra spelare på allsvensk nivå. 

Hur tror jag att det här slutar? Jag är ganska övertygad om att Asplöven kommer fortsätta ta poäng i Arena Polarica även om det säkert kommer bli en tuff match, Almtuna kan man inte räkna bort. Men känslan säger 4-2 till Asplöven, målsyttarna tänker jag inte våga mig på att tippa förutom att jag tror att Johansson hänger en puck. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar