måndag 29 oktober 2012

Tips: Så slutar matcherna i Allsvenskan

Nästan full omgång den här gången, bara ett par lag som sladdar. Det finns några matcher som känns ganska givna och andra kan det skrälla lite i. Så här tror iallafall jag att det kommer sluta:

Örebro - Tingsryd 1 

Örebro var nere i en svacka men har fått två matcher mot bottenlag sista tiden och hittat in på rätt väg i offensiven igen. Det är ett måste i en match där man ställs mot Viktor Fasth och ett Tingsryd som satte stopp för Leksand senast men jag tror att Örebro tar hem tre poäng. 

Leksand - Almtuna 1 

Leksand fick se sig besegrade senast mot Tingsryd, Almtuna stoppade Bik/Karlskogas framfart och det är en match som det kan skrälla i. Nu tror jag inte att det kommer skrälla här, Leksand kommer studsa tillbaka men Almtuna är giftiga. 

Bik/Karlskoga - Troja/Ljungby X 

Två riktigt bra lag där Bik/Karlskoga är ett enormt bra lag hemma i Nobelhallen, men Troja har spelat bra och slagit några riktigt bra lag på bortaplan. Jag tror på ett kryss i den här matchen men visst är Bik/Karlskoga förhandsfavoriter. 

Västerås - Södertälje 1 

Det här är den matchen som är svårast på förhand att tippa. Bägge lagen är i fantastisk form och har enormt bra spelarmaterial. Det som får det att väga över för Västerås i min bok är Södertäljes bortafacit som inte riktigt är så bra som lagets hemmaspel. Västerås är ett bra lag, i fantastisk form och det kommer bli en av omgångs absoluta höjdpunkter. 

Djurgården - Mora 2 

Här tror jag faktiskt att Mora vinner, Djurgården har problem och Mora har ser riktigt bra ut, Kopitar gjorde fyra poäng senast och om han har vaknat till liv på allvar så får Djurgården det riktigt jobbigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar