måndag 29 oktober 2012

Tips: Så slutar matcherna i Elitserien

Det kommer bli viktiga matcher för lagen i botten. Tappar man poäng här så blir det ett glapp mellan lag 9-12 och övriga i tabellen. Så här tror jag att det slutar:

Timrå - Luleå 2 

Senast lagen stötte på varandra tog Luleå hem det på straffar, imorgon tror jag att det inte kommer behövas mer än tre perioder. Luleå har slagit HV71 och Brynäs och visat bra form trots skador, Timrå har visserligen två raka segrar men jag tror det tar stopp här. 

Modo - Färjestad X

Två lag i ganska usel form, en seger på senaste fem matcherna är bägge lagens facit. Det är svårt att tippa men jag tror att lagen tar varsin poäng och Modo tar hem extrapoängen. Det är känslan inför matchen iallafall. 

Rögle - Brynäs 2

Rögle lyckades vinna senast men har nu lite skador som stör. Brynäs ska kunna vinna den här matchen och bör vinna den här matchen. Så tvåan känns ganska stabil trots Rögles seger mot Linköping. 

Växjö - Skellefteå 2 

Här känns det som att Skellefteå kommer ta revansch för sin bedrövliga insats mot Timrå senast. Växjö tillhör den nedre delen av tabellen och får svårt att ta poäng här, även om man nu får in en ny back. 

Linköping - HV71 1 

Hv71 är riktigt bra, Linköping är väldigt bra ibland och betydligt sämre i vissa matcher. Men man svarade ändå för en bra avslutning mot Rögle och jag tror att man kan fortsätta bygga på den mot HV71. 

1 kommentar: