söndag 11 november 2012

Tips: Så slutar matcherna i Allsvenskan

ÄNTLIGEN är det dags för lite riktig hockey igen. Helt otroligt vad segt det är med landslagsuppehåll, så här tror jag att matcherna i den här omgången slutar. 

Oskarshamn - Karlskoga 2 

Svår match men jag tror att Karlskoga mycket väl kan fortsätta att samla poäng. Oskarshamn är bra men lite mer upp och ner än vad Karlskoga har varit. 

Djurgården - Västerås 2 

Ja, jag tror att det kommer fortsätta vara tungt för Djurgården, men i den här matchen är det mest att Västerås har varit riktigt bra som gör att jag tror att man tar hem det. Det ser så stabilt ut i Västerås och Djurgården bleknar i jämförelse. 

Malmö - Tingsryd 1 

TAIF får det tungt utan Fasth, man hade svårt att vinna matcher med honom och svårare blir det utan. Nu har han inte stått de senaste matcherna men Tingsryd får nog koncentrera sig på att klara sig från att hamna i bottenstriden, det här tar Malmö. 

Almtuna - Asplöven 1 

Det ser riktigt jobbigt ut just nu för Asplöven, ingen Conny, ingen Niinimaa, ingen Despotovic. Almtuna ska ta hem den här matchen men får se upp för Knelsen som skickade in tre mål i sin första match för Asplöven senast. 

Troja - Karlskrona 1 

Troja är ett bra lag och även om man har kroknat lite från inledningen på säsongen så är det här en match man bör vinna. Karlskrona fick ett otroligt viktigt trendbrott senast när man tog tre poäng men det blir svårt att upprepa den prestationen mot Troja, på bortaplan. 

Tisdag:

Södertälje - Örebro X

Det här är nog den svåraste matchen att tippa på förhand. Södertälje är otroligt bra på hemmaplan och Örebro har spelat fruktansvärt bra på bortaplan. Formen den sista tiden talar för Södertälje men Örebro har enormt hög högstanivå. Jag tror att det blir oavgjort efter full tid. 

Mora - Leksand 2 

Skönt derby i Dalarna som kommer bli stekhett. Bra form på båda lagen och otroligt bra spelare kommer finnas på isen. Men för mig känns Leksand som klassen bättre den här säsongen och jag tror att man kommer ta tillfället i akt och visa det i ett derby. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar